L’Ajuntament posa en marxa els primers pressupostos joves
La Regidoria de Joventut posa en marxa per primera vegada els pressuposts participatius joves amb el nom de VIBRA. Els joves de la nostra localitat de 12 a 17 anys tindran l’oportunitat de presentar propostes que es farien l’any 2027 amb una despesa total de 5.000 euros.
Cada proposta podrà ser liderada per una persona o per un grup amb un cost màxim de 1.500 euros. El termini de presentació de propostes estarà obert del 13 al 30 d’octubre. Abans, tècnics de Joventut visitaran l’Institut Marina i el Col·legi Balmes per explicar a l’alumnat el projecte de pressupostos participatius VIBRA.
Assemblea
Les propostes podran ser lliurades a les bústies VIBRA del Servei d’Informació Juvenil, de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania i del Poliesportiu Antonio García Robledo, per WhatsApp (659 016 762), per correu electrònic a lallagostaescoltajove@gmail.com o omplint un formulari a www.llagosta.cat/vibra.
El 20 de novembre, tots els joves podran participar en una assemblea al Centre Cultural, on es donaran a conèixer les propostes i es farà la votació. Les propostes hauran estat analitzades abans pels serveis municipals amb l’objectiu de verificar-ne la viabilitat tècnica, econòmica i jurídica. Després, aquelles persones que no hagin assistit a l’assemblea també tindran l’opció de votar online.
Experiències com el projecte VIBRA s’han implantat amb èxit en nombrosos municipis catalans, esdevenint una bona pràctica en l’àmbit de les polítiques locals de joventut. Mitjançant el projecte VIBRA es pretén que els joves deixin de ser únicament receptors d’activitats per esdevenir agents actius en la seva defi nició, participant en tot el procés, des de la generació de les idees fi ns a la seva execució. Aquesta iniciativa permetrà incrementar la participació juvenil en els assumptes públics, generar noves formes de relació entre el jovent i l’Ajuntament, potenciar la creativitat i la capacitat de proposta dels joves, afavorir la cohesió social i la participació comunitària i crear espais de debat, reflexió i presa de decisions compartides.