L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor va obrir l'any passat 521 expedients

Dimecres, 31 de gener de 2018

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de la Llagosta va obrir durant l’any 2017 un total de 521 expedients en relació a consultes i reclamacions sobre consum i serveis. Aquesta xifra suposa un increment de més del 44% respecte al 2016. L’any passat, l’OMIC va rebre un total de 704 visites de persones que volien rebre informació o presentar una reclamació.

A més es va atendre 39 visites al servei d’assessorament jurídic sobre clàusules abusives hipotecàries. Precisament aquest tema ha estat el que més consultes i reclamacions va registrar durant l’any passat, arribant al 50% del total. Els casos hipotecaris van ser també els que més reclamacions van generar, 201 d’un total de 331. El 46,5% del total de reclamacions han estat estimades, el que suposa que s’han retornat 186.842 euros (155.406 per reclamacions sobre clàusules abusives hipotecàries).

Els subministraments bàsics, com l’electricitat i el gas, han passat del 29% al 22%. Sobre aquest tema destaquen les consultes realitzades sobre els nous comptadors de telegestió. Pel que fa a les consultes i queixes sobre telefonia, s’han reduït del 14% al 6%. L’activitat comercial de grans superfícies, comerç especialitzat i petit comerç van ocupar poc més del 8% del volum total d’atenció a les persones usuàries de l’OMIC.

D’altra banda, només el 4% de totes les consultes ateses van acabar en queixa o denúncia davant de l’Agència Catalana del Consum i poc més del 0,6% estan pendents d’arbitratge a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya.

Darrera actualització: 31.01.2018 | 12:20