L’Estació intermodal es posarà en marxa durant el mes de febrer
L’Estació intermodal de la Llagosta començarà a funcionar en període de proves durant el mes de febrer. L’alcalde de la Llagosta, Óscar Sierra, i el regidor de Planificació Estratègica i Urbanisme, Marc Ruiz, han fet recentment una visita d’obres a aquesta infraestructura. Els dos responsables municipals es van reunir amb l’empresa que gestiona l’Estació intermodal.
L’Ajuntament i l’empresa gestora signaran properament un conveni pel qual es tindrà en compte la borsa de treball del Servei de Recerca d’Ocupació Local de l’Ajuntament per a les noves contractacions de treballadors i treballadores per a la intermodal de la Llagosta. Actualment, ja hi ha una persona de la Llagosta treballant i ara es contractarà a dues més.
La primera fase de les obres del complex logístic de la Llagosta ha suposat una inversió de 100 milions d’euros. Aquesta primera fase comprèn la connexió en amplada mixta (convencional i estàndard, mitjançant un tercer carril) del nou complex multimodal amb la xarxa ferroviària a través de la línia Mollet-El Papiol per poder continuar, des del Nus de Castellbisbal, fins al Port de Barcelona, així com cap al sud a través del Corredor Mediterrani.
El centre logístic de la Llagosta es configura com un node estratègic plenament interoperable i d’alta capacitat, que impulsarà el transport ferroviari de mercaderies a l’eix mediterrani i la seva àrea d’influència.
En aquest sentit, exercirà un paper rellevant al Corredor Mediterrani gràcies a les actuacions promogudes per Adif: per una banda, la seva adequació als estàndards europeus, permetent el tractament de trens de longitud interoperable; i, de l’altra, la connexió a la Línia d’Alta Velocitat Barcelona-Frontera francesa i a la línia El Papiol-Mollet.
La Llagosta aspira així a convertir-se en un centre de referència per al transport combinat intercontinental, amb un fort component de digitalització: dotada amb equipaments d’última generació per oferir serveis intermodals i logístics de primer nivell, estarà a més connectada amb vies d’alta capacitat (autopistes AP-2, AP-7, C-33 i C-58) i al Port de Barcelona.
La plataforma logística multimodal de la Llagosta tindrà una capacitat operativa anual de fins a 130.000 unitats de transport intermodal i 2.600 trens. Les obres compten amb finançament europeu a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (Fons Next Generation).