Finalitzada la primera fase de l’estudi sobre les males olors
El Laboratori del Centre de Medi Ambient de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha finalitzat la primera fase de l’estudi sobre les males olors que li van encarregar els ajuntaments de la Llagosta, Santa Perpètua i Mollet. El Saló de plens del Consistori llagostenc ha acollit aquest matí la presentació de l’informe amb la presència de representants dels equips de govern dels tres municipis.
El document de la primera fase se centra en l’impacte dels polígons industrials entre els anys 2021-2024 d’acord amb uns models matemàtics que tenen en compte també la meteorologia. Les concentracions relatives més elevades es donen en els mesos de juny i agost a la Llagosta i Santa Perpètua i entre novembre i febrer a Mollet pel que fa als polígons més propers. Les concentracions relatives majors, pel que fa als polígons industrials més allunyats, es donen al municipi de Santa Perpètua seguit per Mollet i la Llagosta. Pel que fa a les hores del dia, les concentracions relatives majors es donen en les hores nocturnes en tots tres municipis, entre les 21 h i les 6 h.
Segons el conveni subscrit entre els ajuntaments i la UPC, està previst que en els propers sis mesos es dugui a terme un estudi de modelització complet per municipi tenint en compte les activitats industrials més rellevants. També s’ha posat en marxa l’appweb ORS (Odour Report System) creada per la UPC. Aquesta aplicació permetrà als veïns dels tres municipis poder reportar queixes de males olors/contaminació atmosfèrica sempre que ho desitgin.
Durant el darrer trimestre d’aquest any s’instal·laran els primers sensors en diversos punts dels tres municipis.
“Aquest primer document ens dona molta informació”, ha destacat l’alcalde de la Llagosta, Óscar Sierra. “El més important és que en breu la ciutadania sabrà què olora”, ha afegit Sierra. L’alcalde ha recordat que “el que no ens deixa dormir són les males olors, però no hem d’oblidar que la gran problemàtica en contaminació ens ve derivada de la mobilitat”.