El Consell d'Alcaldes tracta sobre la situació econòmica delicada dels ajuntaments
Dijous, 6 d’octubre de 2011
El Consell d'Alcaldes del Vallès Oriental ha aprovat un manifest que proposa a la Generalitat un acord per garantir l'estabilitat econòmica dels ajuntaments. Aquest és un dels principals punts que es van tractar en el primer Consell d'Alcaldes d'aquest nou mandat, celebrat aquesta setmana i al qual va assistir el primer edil de l'Ajuntament de la Llagosta, Alberto López.
Durant la trobada, es va explicar que el Consell Comarcal del Vallès Oriental travessa una situació econòmica molt complicada perquè la Generalitat li deu set milions d'euros pels serveis que presta als ciutadans, com el transport escolar, ajuts de menjador o l'atenció domicilià ria. Els responsables del Consell Comarcal ja han informat que, si la Generalitat no agilitza els pagaments pendents, està en risc la capacitat de l'ens comarcal per complir les seves obligacions i compromisos amb ajuntaments i proveïdors de serveis. Dels set milions d'euros que la Generalitat deu al Consell Comarcal, només 1,2 milions tenen concretada data de pagament. Des del Consell Comarcal s'han demanat reunions urgents amb els corresponents consellers de la Generalitat per tractar sobre aquesta problemà tica.
El manifest aprovat aquesta setmana pel Consell d'Alcaldes demana que es fixi un calendari per al pagament del deute de la Generalitat als ajuntaments, l'increment de recursos destinats als consistoris i la garantia del manteniment de l'aportació de la Generalitat derivada dels convenis que afectin a competències municipals, especialment en matèria social i educativa.
El Consell d'Alcaldes també va tractar sobre la necessitat de mancomunar serveis.
Veure vÃdeo.
Darrera actualització: 14.04.2015 | 00:00