Llicència per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari

Mitjançant la Llicència municipal per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari la persona interessada posa en coneixement de l’Administració l’inici d’un espectacle públic o activitat de caràcter extraordinari que:

  1. Es duen a terme en establiments oberts al públic que tenen llicència o autorització per a una activitat diferent de la que es pretén fer, o bé,
  2. Es duen a terme en espais oberts al públic o altres locals que, tot i no tenir la condició d'establiments oberts al públic amb llicència o autorització, compleixen les condicions exigides per dur-hi a terme els espectacles o les activitats.

Resten exempts de la necessitat de llicència municipal, llevat que les ordenances o els reglaments municipals, en supòsits expressament justificats i de caràcter excepcional, estableixin el contrari:

  1. Els espectacles públics i les activitats recreatives de caràcter extraordinari organitzats pels municipis amb motiu de festes i revetlles populars, amb independència de la titularitat de l'establiment o de l'espai obert al públic on es duen a terme.
  2. Els espectacles públics i les activitats recreatives d'interès artístic o cultural amb un aforament reduït, en el cas que es duguin a terme ocasionalment en espais oberts al públic o en qualsevol tipus d'establiments de concurrència pública. En aquest cas, es pot establir l'obligatorietat d'una comunicació prèvia.

Consulteu a través d’aquest enllaç els ajuntaments que han aprovat ordenances o reglaments municipals: Enllaç ajuntaments

En termini
Requisits previs
Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit.
Preu / Taxa
La taxa que estableixi l’ordenança fiscal.
Documentació a aportar

1. Sol·licitud de llicència municipal per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari d'acord amb el model normalitzat.

2. Projecte tècnic, amb el contingut mínim previst per la normativa sobre prevenció i seguretat en matèria d'incendis*.

3. Memòria de l’espectacle públic o activitat recreativa de caràcter extraordinari amb la identificació de l’espectacle o activitat recreativa de caràcter extraordinari i justificació dels mitjans de seguretat, pla d'autoprotecció, memòria de mobilitat o estudi d'avaluació de la mobilitat generada, estudi d'impacte acústic i dispositiu d'assistència sanitària, redactats respectivament de conformitat amb el que disposa l’article 113 d’aquest Reglament, si s'escau, i sempre que els seus continguts no s'hagin incorporat en el projecte tècnic a què fa referència l'apartat anterior.

4. Declaració responsable de la persona titular o organitzadora, si s'escau, on faci constar el compromís de contractació d'una d'assegurança de responsabilitat civil que cobreix el risc i de disponibilitat de la finca o local.

5. Documentació requerida per la normativa sobre sorolls, escalfament, contaminació acústica, residus i vibracions, i en tot cas la que determini la normativa sobre prevenció i control ambiental segons correspongui en funció de les característiques de l'establiment i de les activitats a desenvolupar-hi.

Descripció

Mitjançant la Llicència municipal per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari la persona interessada posa en coneixement de l’Administració l’inici d’un espectacle públic o activitat de caràcter extraordinari que:

  1. Es duen a terme en establiments oberts al públic que tenen llicència o autorització per a una activitat diferent de la que es pretén fer, o bé,
  2. Es duen a terme en espais oberts al públic o altres locals que, tot i no tenir la condició d'establiments oberts al públic amb llicència o autorització, compleixen les condicions exigides per dur-hi a terme els espectacles o les activitats.

Resten exempts de la necessitat de llicència municipal, llevat que les ordenances o els reglaments municipals, en supòsits expressament justificats i de caràcter excepcional, estableixin el contrari:

  1. Els espectacles públics i les activitats recreatives de caràcter extraordinari organitzats pels municipis amb motiu de festes i revetlles populars, amb independència de la titularitat de l'establiment o de l'espai obert al públic on es duen a terme.
  2. Els espectacles públics i les activitats recreatives d'interès artístic o cultural amb un aforament reduït, en el cas que es duguin a terme ocasionalment en espais oberts al públic o en qualsevol tipus d'establiments de concurrència pública. En aquest cas, es pot establir l'obligatorietat d'una comunicació prèvia.

Consulteu a través d’aquest enllaç els ajuntaments que han aprovat ordenances o reglaments municipals: Enllaç ajuntaments

Organisme competent / Responsable
Ajuntament.
Àrea tramitadora
Àrea municipal de gestió de les activitats i llicències.
Qui el pot demanar
La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal.
Canals de tramitació
Electrònic / Presencial / Correu postal
Per mitjans electrònics.
Descarregar la sol·licitud per a tramitació presencial
Període de l'any en què es pot demanar
Es pot presentar en qualsevol moment.
Mitjans de pagament
Els que estableixi l'ordenança fiscal.
Impresos del tràmit
Imprès de sol·licitud de llicència d'espectacle públic o activitat recreativa de caràcter extraordinari.
Termini de Resolució

La resolució es dicta i es notifica en un termini màxim d’un mes a comptar de la data de presentació de la sol·licitud.

Silenci administratiu

La no resolució i notificació en el termini d’un mes, comporta la desestimació de la sol·licitud de llicència i permet a l’interessat interposar el recurs administratiu o el contenciós administratiu que sigui procedent.

Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu.
Informació bàsica sobre protecció de dades:

En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.

Al respecte, s’indica que Ajuntament de la Llagosta és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas. 

Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i  limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (llagosta@llagosta.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Pl. Antoni Baque, 1, 8120, Llagosta, (Barcelona)

Per a més informació, consulti la nostra política de privacitat
Actualitzat el 11/08/2022

Autònoms i empreses

Assistent de tràmits per negocis Assistent de tràmits per negocis
Conèixer tots els tràmits necessaris del vostre negoci ara serà més senzill amb l'assistent d'activitats econòmiques.
Presenteu una factura Presenteu una factura
Sou proveïdor d'aquest ens? Doncs, recordeu que heu d'enviar les factures electrònicament.
Presenteu-vos a una licitació Presenteu-vos a una licitació
Consulteu i presenteu-vos a les licitacions en curs d'aquest ens.
Canal empresa (FUE) Canal empresa (FUE)
Teniu o voleu obrir un negoci? Tramiteu des d'un únic lloc amb les diferents administracions.