Augmenten en un 61,6% els expedients oberts per l'OMIC de la Llagosta

Dimarts, 9 de febrer de 2016 a les 09:41

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de la Llagosta va obrir l'any passat 354 expedients, un 61,6% més que al 2014. L'OMIC va atendre 489 visites. La majoria de consultes i reclamacions, gairebé un 27%, van ser sobre telefonia; un 25% sobre subministraments bàsics com l'electricitat i el gas; un 8% sobre serveis bancaris; un altre 8% sobre l'activitat comercial; i un 6% sobre assegurances.

El 4,5% de totes les consultes ateses per l'OMIC van acabar en queixa o denúncia a l'Agència Catalana del Consum i poc més del 5% estan pendents d'arbitratge a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya.

Durant l'any 2015, l'OMIC de la Llagosta va realitzar 180 reclamacions, un 50% més que l'any anterior. El 65% van ser estimades. Les reclamacions que van ser ateses van permetre el retorn, la recuperació o l'anul·lació de factures a la ciutadania per un import de 26.175,47 euros (un 114% més que l'any 2014).

L'OMIC de la Llagosta és un servei gratuït per a la ciutadania de la Llagosta (particulars, autònoms i pimes), que es troba situat a la planta baixa de l'edifici de l'Ajuntament de la Llagosta, a la plaça d'Antoni Baqué. Actualment, dedica dos matins i una tarda a l'atenció a la ciutadania. S'ha de concertar visita de forma prèvia.

Darrera actualització: 09.02.2016 | 10:43